تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آگوست 2021 - 21:21
کد خبر : 2770

کلاس ها در سال تحصیلی جدید دایر می شود

کلاس ها در سال تحصیلی جدید دایر می شود

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید کلاس‌ها چە بە صورت حضوری، نیمە‌حضوری و چە بە صورت ترکیبی و مجازی دایر خواهد بود. رشید قربانی امروز( ۲۳مرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش با محوریت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: دانش‌آموزان کردستانی

کلاس ها در سال تحصیلی جدید دایر می شود

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید کلاس‌ها چە بە صورت حضوری، نیمە‌حضوری و چە بە صورت ترکیبی و مجازی دایر خواهد بود.

رشید قربانی امروز( ۲۳مرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش با محوریت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: دانش‌آموزان کردستانی ۲۲ درصد از رتبەهای مرحلە دوم المپیاد نانو را در سطح کشور بە خود اختصاص دادەاند.

رشیدی بیان کرد: همچنین استان کردستان در زمینە ثبت سفارش کتب درسی رتبە چهارم را کسب کردە است.

وی عنوان کرد: ثبت کتب درسی از طریق سامانە صورت می‌گیرد و تا بە امروز ۱٥ درصد از دانش آموزان سفارش کتب درسی خود را در سامانە ثبت نکردەاند.

رشیدی افزود: جدای از المپیاد نانو استان کردستان در زمینە فرهنگی و هنری نیز بە موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کردەاند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید کلاس‌ها چە بە صورت حضوری، نیمە‌حضوری و چە بە صورت ترکیبی و مجازی دایر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطە استان کردستان  نیز در ادامە جلسە در خصوص اجرای پروژە مهر افزود: پروژە مهر پروسەای چهار ماهە است کە از ابتدای خرداد آغاز و تا اواسط مهرماە ادامە دارد و هدف آن ارتقا کمی و کیفی مدارس برای بازگشایی مدارس است.

مهدی نامدار خاطرنشان کرد: امروزە ثبت نام کتب درسی از طریق سامانە صورت می‌گیرد و امید است تا پایان شهریور ماە همە دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی خود بە سامانە مراجعە فرمایند.

وی در خصوص سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: یک هزار و ٨٥٥ خودرو با ۲ هزار و ۹۱۷ رانندە برای سرویس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفتە شدە است.

نامدار خاطرنشان کرد: در خصوص سرویس‌ها و شیوع ویروس کرونا بحث فاصلە‌گذاری در خودروها مطرح است کە سبب افزایش قیمت برای خانوادەها خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات موجود در سال تحصیلی جدید گفت: کمبود فضاهای آموزشی در برخی از شهرستان‌های استان، ناایمن بودن برخی از مدارس استان، قدیمی بودن فضای آموزشی، عدم استقبال خیرین در ساخت و نوسازی مدارس و … از جملە مشکلات دامن‌گیر آموزش در استان کردستان است.

نامدار اضافە کرد: در حال حاضر ٤٨ پروژە آموزشی در دست اقدام است کە طبق پیش‌بینی‌های انجام شدە ٨٥ درصد آن برای سال تحصیلی جدید آمادە خواهد شد.

وی اقدامات انجام شدە در حوزە تولید محتوا و فضای مجازی را اینگونە برشمرد و گفت: تهیە و توزیع پکیج‌های آموزشی ویژە دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار فاقد تجهیزات، اعزام دبیران توانمند بە شبکە تلویزیونی آموزش، راە‌اندازی استودیوی ضبط فیلم و تولید  محتوای آموزشی در استان و شهرستان‌ها و … از جملە اقدامات صورت گرفتە توسط آموزش و پرورش استان است.

نامدار در خصوص طرح واکسینە کردن فرهنگیان استان کردستان افزود: تا ۱۹ خرداد سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۳ نفر از فرهنگیان در مقابل ویروس کرونا واکسینە شدەاند و امید است در روزهای آیندە همە افراد فرهنگی واکسینە شوند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها