تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اکتبر 2021 - 23:17
کد خبر : 8681

کلنگ زنی میدان میوه و تره بار غرب گلستان

کلنگ زنی میدان میوه و تره بار غرب گلستان

ایسنا/گلستان مراسم کلنگ زنی احداث میدان میوه و تره بار غرب استان و پروژه های جاده ای و اقتصادی شهرستان کردکوی امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور استاندار گلستان، تعدادی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستانی برگزار شد. استاندار گلستان در این مراسم گفت:‍ ساخت میدان بار در کردکوی با توجه به تنوع تولید

کلنگ زنی میدان میوه و تره بار غرب گلستان

ایسنا/گلستان مراسم کلنگ زنی احداث میدان میوه و تره بار غرب استان و پروژه های جاده ای و اقتصادی شهرستان کردکوی امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور استاندار گلستان، تعدادی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت:‍ ساخت میدان بار در کردکوی با توجه به تنوع تولید ۹۲ محصول زراعی و باغی در استان، به بسته بندی و توزیع محصولات کشاورزی در غرب استان کمک ویژه ای می کند.

هادی حق شناس بیان کرد: ارائه غرفه در این میدان بار به شهرداری زمینه درآمد پایدار را فراهم می آورد و همچنین بهره مالکانه شهرداری از پروژه های اجرایی در سطح شهر درآمدهای پایداری را ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: در کنار ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کردن زنجیره تکمیلی تولید همچون سردخانه ها و بازاریابی مناسب می تواند در افزایش درآمد تولیدکنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: پروژه های مهمی برای غرب استان تعریف شده که می تواند منشا تحولی اساسی باشد.

حق شناس افزود: پروژه اکتشاف نفت یا گاز که تاکنون ۱۹۰۰ متر از حفاری ۳ هزار متری آن انجام شده، می تواند زمینه ایجاد صنایع نفت و گاز را در استان فراهم آورد.

استاندار گلستان تصریح کرد: ایجاد بندر در غرب استان با محوریت واردات چوب و دان برای مرغداری ها بسیاری از هزینه های استان برای واردات دان مرغ که امروز از جنوب کشور صورت می گیرد را کاهش می دهد و این برای گلستان که بزرگترین تولیدکننده مرغ کشور است، بسیار با اهمیت است.

وی گفت: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت کلیه الزامات محیط زیستی و مصوبه ستاد ملی احیای تالاب ها برای احیای خلیج گرگان در غرب استان می تواند آینده بهتری را ایجاد کند.

حق شناس بیان کرد: لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد، به عنوان تنها منطقه آزاد بلامعارض کشور با وسعت ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار و دومین منطقه آزاد متصل به ریل می تواند نقش منحصر به فردی در صنعتی شدن کشاورزی استان داشته باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اجرای ۲۰ دوربرگردان ایمن در نقاط پرحادثه جاده های استان در دستور کار قرار گرفته که تا انتهای سال بخش قابل توجهی از آنها توسط شرکت زیرساخت و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این میدان بار در زمینی به مساحت ۴ هکتار با تعداد قریب به ۸۰ حجره در کردکوی ایجاد می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها