تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 1:19
کد خبر : 21397

گزارشی از سفر دو روزه استاندار خراسان رضوی به قوچان

گزارشی از سفر دو روزه استاندار خراسان رضوی به قوچان

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی در هجدهمین سفر شهرستانی خود نهم خرداد ماه سفر دوروزه‌ای به شهرستان قوچان را آغاز کرد که نتیجه این سفر تصویب ۷۰ مصوبه برای توسعه این شهرستان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی بود. محمدصادق معتمدیان در نخستین روز از این سفر پس از حضور در بخش جدید آبکوه در

گزارشی از سفر دو روزه استاندار خراسان رضوی به قوچان

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی در هجدهمین سفر شهرستانی خود نهم خرداد ماه سفر دوروزه‌ای به شهرستان قوچان را آغاز کرد که نتیجه این سفر تصویب ۷۰ مصوبه برای توسعه این شهرستان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی بود.

محمدصادق معتمدیان در نخستین روز از این سفر پس از حضور در بخش جدید آبکوه در روستای آلماجق و حضور در بین مردم این روستا به بخش مرزی باجگیران سفر و از منطقه عشایری داش آراسی، گمرک و بازارچه شهر مرزی باجگیران دیدن کرد.

گمرک باجگیران در سال‌های اخیر به دلیل بروز برخی محدودیت‌ها از طرف ترکمنستان به‌ صورت نیمه فعال باقی مانده و در ۱۶ ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا به‌ صورت صد در صد به حالت تعطیل در آمده است که این موضوع معیشت شهروندان این منطقه که محل درآمد اصلی آن‌ها بازارچه مرزی بوده است را به‌ شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

در جریان این دیدار استاندار خراسان رضوی برای رفع مشکلات شهر مرزی باجگیران دستوراتی صادر کرد؛ همچنین در تماس تلفنی با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای پیگیر آخرین وضعیت و علت بسته بودن مرز باجگیران شد.

یکی دیگر از مشکلات مردم مرزنشین باجگیران در سال‌های اخیر نبود جایگاه سوخت و عدم برخورداری از گاز در شهر مرزی و ۱۲ روستای بخش باجگیران بود که معتمدیان در تماس تلفنی با مدیران مربوطه پیگیر آخرین وضعیت این پروژه‌ها شد.

در دومین روز از سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان قوچان وی از منطقه گردشگری روستای یدک از توابع بخش مرکزی این شهرستان دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. معتمدیان طرح هادی روستای یدک را نیازمند بازنگری دانست و از فرماندار شهرستان قوچان و رئیس بنیاد مسکن این شهرستان خواست تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آن را بازنگری کنند تا زمینه ایجاد مسکن در روستا ایجاد شود.

همچنین در ادامه از روستاهای الهیان و زوخانو و مزرج و بخش جدید آساک به مرکزیت قوچان عتیق دیدار کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با حضور در فرمانداری شهرستان قوچان مطابق روال به دیدار چهره به چهره با مردم متقاضی پرداخت و دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها صادر شد.

بازگشایی مرز باجگیران پس از توافق احتمالی در کمیسیون مشترک آتی ایران و ترکمنستان

در ادامه جلسه جمع‌بندی سفر ۲ روزه به نقاط مختلف شهری و روستایی قوچان که با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری شهرستان قوچان برگزار شد و بیش از چهار ساعت به طول انجامید ابعاد مختلف این سفر بررسی شد و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شد.

براساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معتمدیان شهرستان قوچان را دارای قدمتی تاریخی، مردمی متدین و بافرهنگ دانست که برای توسعه و پیشرفت نیاز به توجهات استانی و ملی دارد.

وی ادامه داد: یک تونل ضدعفونی در مرز باجگیران راه‌اندازی خواهد شد و در صورت رسیدن به توافق در اجلاس آتی کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان، در مرحله اول شاهد بازگشایی مرز باجگیران خواهیم بود که در توسعه شهرستان قوچان اثرگذار است.

قوچان بیشترین سهم را در تغییر ساختار تشکیلات خراسان رضوی داشته است

معتمدیان با اشاره به تغییر ساختار تشکیلات استان خراسان رضوی و اضافه شدن چندین بخش جدید به این ساختار گفت: بیشترین سهم را شهرستان قوچان داشته است.

وی از بیمه روستاییان و عشایر به‌ عنوان یکی از اقدامات بسیار خوب سال‌های اخیر نام برد و افزود: این موضوع باید در شهرستان قوچان تقویت شود.

استاندار خراسان رضوی کشاورزی را یکی از پیشران‌های اصلی شهرستان قوچان دانست و گفت: باید از این ظرفیت در جهت توسعه استان استفاده شود.

وی بر خدمت‌رسانی بیشتر به عشایر شهرستان تأکید کرد و گفت: شهرستان قوچان از حیث خدمات‌رسانی به عشایر باید به میانگین استان برسد.

معتمدیان بیان کرد: شهرستان قوچان از نظر منابع طبیعی سرآمد همه شهرستان‌های استان است لذا باید از این حیث توسعه پیدا کرده و زیرساخت‌های گردشگری آن تأمین و تقویت شود.

وی با اشاره به تنوع صنایع‌ دستی از جمله چارق‌دوزی و نمدمالی در روستاهای شهرستان قوچان افزود: غرفه‌های فروش این محصولات در جهت تقویت صنایع‌ دستی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در این جلسه ۷۰ مصوبه در جهت پیشرفت و آبادانی شهر قوچان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی به تصویب رسید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها