تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 21:50
کد خبر : 128527

یخچال قاجاری ملایر تنها قربانی تاریخی سیل + فیلم

یخچال قاجاری ملایر تنها قربانی تاریخی سیل + فیلم

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد: بارش باران‌های سیل‌آسا در استان همدان حدود ۷۰ درصد از یخچال قاجاری «میرفتاح» شهر ملایر را تخریب کرد. احمد ترابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ به دنبال فشار باران  در استان ملایر، متاسفانه بخش فوقانی یخچال میرفتاح که از خشت بود، تخریب شد. او

یخچال قاجاری ملایر تنها قربانی تاریخی سیل + فیلم

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد: بارش باران‌های سیل‌آسا در استان همدان حدود ۷۰ درصد از یخچال قاجاری «میرفتاح» شهر ملایر را تخریب کرد.

احمد ترابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ به دنبال فشار باران  در استان ملایر، متاسفانه بخش فوقانی یخچال میرفتاح که از خشت بود، تخریب شد.

او همچنین درباره‌ی وضعیت پل تاریخی «فرسفج» که بیش از نیمی از آن زیر آب رفته است، توضیح داد: خوشبختانه این اثر تا کنون آسیبی ندیده است .

وی با اشاره به این‌که حدود ۶ بنا در چند روز اخیر و به دنبال بارش باران خسارت دیده‌اند، آسیب‌های وارد شده به آن‌ها جزئی دانست و توضیح داد: بخشی از دیوار باغ نظری آسیب دیده است، همچنین دیگر بناهای آسیب دیده به علت ریزش برف و باران از پشت بام مانند امامزاده یحیی به علت عایق‌کاری‌های نامناسب دچار رطوبت و آسیب شده‌اند، اما هنوز نمی‌توان درباره‌ی همه‌ی آثار تاریخی استان تا پایان وضعیت نامناسب جوی نظر قطعی داد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها