تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 21:10
کد خبر : 71887

یک ریال از عوارض آلایندگی بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است

یک ریال از عوارض آلایندگی بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره وصول حدود ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در سال گذشته گفت: تاکنون یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است. علی درویشی صبح امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: با تصویب سند آمایش سرزمین استان و سند آمایش ملی کشور در شورای عالی آمایش

یک ریال از عوارض آلایندگی بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره وصول حدود ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در سال گذشته گفت: تاکنون یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است.

علی درویشی صبح امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: با تصویب سند آمایش سرزمین استان و سند آمایش ملی کشور در شورای عالی آمایش سرزمینی در اسفند پارسالُ این سند به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرای موظف شدند برای گرفتن هر تصمیم و اجرای هر طرحی مطابق با سند آمایش سرزمینی عمل کنند و هر دستگاهی بخواهد طرح جدیدی را پیگیری کند و درخواستی داشته باشد قبل از تامین اعتبار باید مطابقت این سند تایید و بررسی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: پارسال ۹۴۲ میلیارد تومان بودجه در استان مصوب شد که در سال جاری این رقم به هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان رسیده است این یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار افتاده است.
درویشی تصریح کرد: علاوه بر این بودجه، اعتباراتی تحت عنوان طرح ملی محرومیت زدایی به میزان ۵۲۰ میلیارد تومان نیز ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال ۹۸، ۳۲۱ میلیارد تومان بوده است، این اعتبارات پارسال به ۳۲۷ میلیارد تومان و امسال با افزایش ۵۶ درصدی به ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
وصول ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم در سال‌های اخیر مربوط عوارض آلایندگی بوده است که تعدادی از استان‌های همجوار برای بهره‌مندی از این اعتبارات اقداماتی داشته‌اند. این استان‌ها با استناد به گزارش سازمان محیط زیست خواستار بهره‌مندی از عوارض آلایندگی صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر شدند.
درویشی ادامه داد: اقدامات متعددی در این زمینه از سوی مسئولان استان انجام شد و تاکنون یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است،
وی یادآور شد: پارسال حدود ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول و توزیع شد.
اشتغال ۳۲ هزار نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر
درویشی عنوان کرد: ۳۲ هزار و ۷۳۳ نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر هستند که وضعیت استخدامی ۵۷.۵ درصد نیروهای اداری، رسمی، ۱۱ درصد پیمانی، چهار درصد قراردادی و ۱۷.۵ درصد سایر موارد است.
وی  افزود: از مجموع نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی استان بوشهر، دو هزار و ۶۶ نفر مدیر هستند که ۳۶۵ نفر آن‌ها معادل ۱۷.۷ درصد مدیران میانی و هزار و ۷۱ نفر مدیران پایه هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع  ۳۶۵ نفر مدیر میانی ۸۳ درصد از مدیران در این استان آقایان(هزار و ۷۱ نفر) و ۱۷ درصد(۴۳ نفر) را خانم‌ها تشکیل می‌دهند همچنین از مجموع مدیران پایه، ۳۰۸ نفر خانم‌ها و هزار و ۳۹۳ نفر آقایان هستند.
درویشی گفت: پارسال ۴۰۰ دوره آموزشی برای کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار شده است که ۱۲ هزار و ۴۳۳ نفر از مجموع نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی در این دوره‌ها کردند.
وی اضافه کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان هزار و ۳۲۵ نفر معادل ۶۴ درصد آنها مدیران و ۳۸ درصد کل کارکنان بودند که در کل استان بوشهر رتبه دوم را بعد از استان مازندران ازآن خود کرد.
بوشهر، از استان‌های برتر کشور در جذب اعتبارات
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در سفر اسفند رئیس جمهور به این استان دو هزار و ۳۵ میلیارد تومان تصویب شد که در سال ۹۸ به میزان ۶۷۰ میلیارد تومان و پارسال به  ۶۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به پروژه‌ها اختصاص یافت، آخرین تخصیص اعتبار به پروژه‌های مصوب سفر با ۸۰ میلیارد تومان مربوط به روزهای اخیر است.
درویشی تاکید کرد: استان بوشهر از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه جذب اعتبارات است و دغدغه‌های برای برگشت اعتبارات نداریم اما امسال ۱۵ میلیارد تومان به خاطر مشکلی که در یک پروژه ایجاد شد جذب نشده است ولی امیدواریم در فرصت دو ماهه تمدید شده این رقم جذب شود.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها