تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 23:43
کد خبر : 23283

۳۰ درصد انگور خراسان جنوبی به خارج از استان ارسال می‌شود

۳۰ درصد انگور خراسان جنوبی به خارج از استان ارسال می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود. عبدالرضا رضایی، امروز پنج شنبه ۱۳ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و زیرکوه هستند که

۳۰ درصد انگور خراسان جنوبی به خارج از استان ارسال می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

عبدالرضا رضایی، امروز پنج شنبه ۱۳ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و زیرکوه هستند که در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور، افزود: برداشت انگور از ۲۷۴۵ هکتار از باغات استان آغاز شده که از این سطح، ۸۶۷ هکتار زیر کشت انگور دیم است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان تولید انگور پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۴ تن بوده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انگور از سطح باغات استان برداشت شود.

رضایی با بیان اینکه برداشت انگور از اوایل خرداد ماه به صورت نوبرانه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، اظهار کرد: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‏ توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها