تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 21:20
کد خبر : 75149

۳۴ اثر در جشنواره ملی فردوسی برگزیده شدند

۳۴ اثر در جشنواره ملی فردوسی برگزیده شدند

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی فردوسی، گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد، دانش‌آموختگان و فرهنگیان این مدارس است که در قالب‌های داستان‌نویسی، شعر، مقاله و دل‌نوشته برگزار شد و از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۳۴ اثر، برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند. کوروش مودت در

۳۴ اثر در جشنواره ملی فردوسی برگزیده شدند

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی فردوسی، گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد، دانش‌آموختگان و فرهنگیان این مدارس است که در قالب‌های داستان‌نویسی، شعر، مقاله و دل‌نوشته برگزار شد و از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۳۴ اثر، برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

کوروش مودت در اختتامیه سومین جشنواره ملی فردوسی که امروز (۶ تیرماه) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز میزبان اختتامیه سومین جشنواره ملی فردوسی هستیم. دوره‌های قبل این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد. دلیل نام‌گذاری این جشنواره به نام فردوسی به علت خلق آثار ارزشمند حماسی در قرن چهارم و پنجم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به علت علاقه‌ای که فردوسی به تمدن، زبان و سرزمین خود داشت، شاهنامه بی‌بدیل را در قالب ۵۰ هزار بیت شعر طی ۳۰ سال خلق کرد؛ در جهان پایان عصر حماسی و افسانه‌ای اثر ایلیاد و اودیسه در یونان است و در ایران اثر تاریخ‌نویسی مکتوب با شاهنامه فردوسی آغاز شد. خلق این آثار باعث به پایان رسیدن نقل شفاهی داستان‌ها شد. اشعار شاهنامه سراسر پند و اندرز و درس گرفتن از حوادث است. فردوسی یک اثر بی‌بدیل در جهان خلق کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره جمعاً بیش از هزار و ۵۰۱ اثر از ۳۲ استان است که ۳۴ اثر به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند. این جشنواره ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد، دانش‌آموختگان و فرهنگیان این مدارس است که در قالب‌های داستان‌نویسی، شعر، مقاله و دل‌نوشته برگزار شد.

مودت در پایان گفت: سومین جشنواره ملی فردوسی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بنیاد نخبگان خوزستان برگزار شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها