تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 21:01
کد خبر : 12981

۸۰ درصد پزشکان یزد نسخه الکترونیکی می‌پیچند

۸۰ درصد پزشکان یزد نسخه الکترونیکی می‌پیچند

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با تاکید بر مطالبه‌گری مردم نسبت تجویز نسخه الکترونیک از سوی پزشکان، از اجرای این طرح به صورت کامل توسط ۸۰ درصد از پزشکان استان در حال حاضر خبر داد. دکتر «محمد دریجانی» امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح نسخه الکترونیک در

۸۰ درصد پزشکان یزد نسخه الکترونیکی می‌پیچند

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با تاکید بر مطالبه‌گری مردم نسبت تجویز نسخه الکترونیک از سوی پزشکان، از اجرای این طرح به صورت کامل توسط ۸۰ درصد از پزشکان استان در حال حاضر خبر داد.

دکتر «محمد دریجانی» امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در مطب‌های پزشکان شهرستان تفت، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد از پزشکان استان اقدام به تجویز نسخه‌ی الکترونیک کامل برای بیماران و مراجعان می‌کنند.

وی با بیان این که اجرای طرح نسخه الکترونیک در جهت کاهش استفاده از دفترچه‌های درمان کاغذی در حال اجراست، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح با کمترین تنش در استان اجرایی شده و اکنون یزد و کرمان از استان‌های پیشتاز در کشور به لحاظ اجرای نسخه الکترونیک هستند.

دریجانی خاطرنشان کرد: البته یکسری چالش‌ها نیز در اجرای این طرح و تغییر رفتار جامعه که معمولاً زمانبر نیز هست، وجود داشته است ولی در تلاشیم هر چه سریعتر به طور کامل استفاده از نسخه های الکترونیک در استان اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به این که از ابتدای آبان‌ماه امسال سازمان‌های بیمه‌گر حق پرداخت در مورد نسخه‌های اکترونیکی را ندارند، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش مراکز جامع سلامت شهری نیز در حال انجام است و امیدواریم شاهد استفاده از نسخه‌های الکترونیک در کل استان باشیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه نیز با تاکید بر این که مردم باید مطالبه‌گر تجویز نسخه الکترونیک از پزشکان و مراکز درمانی باشند، یادآور شد: پزشکان غیرطرف قرارداد نیز از طریق سامانه طراحی شده می‌توانند نسخه الکترونیکی تجویز کنند.

دریجانی در پایان نیز سامانه‌های الکترونیک جهت ارتباط مردم با سازمان بیمه سلامت و اداره کل بیمه سلامت استان یزد را شامل پورتال شفاف‌سازی به آدرس shafaf.ihio.gov.ir، سامانه رسیدگی به شکایات با آدرس shekayat.ihio. gov.ir، سامانه دریافت پیشنهادات مردمی به آدرس qms.ihio.gov.ir/people/createsuggestion و سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس Eservices.ihio.gov.ir/esc ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها