تاریخ انتشار : دوشنبه 22 ژانویه 2024 - 15:45
کد خبر : 208534

5 نکته طلایی برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید!

5 نکته طلایی برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید!

در زندگی روزمره گاهی ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید و شما را راهی دادگاه کند؛ در این مواقع بایستی از یک وکیل خوب کمک بگیرید چرا که برخی از قوانین پیچیده هستند و تنها با کمک گرفتن از بهترین وکیل تبریز می توانید از پس آن بر بیایید، همچنین می توانید با مراجعه به سایت وکیل

در زندگی روزمره گاهی ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید و شما را راهی دادگاه کند؛ در این مواقع بایستی از یک وکیل خوب کمک بگیرید چرا که برخی از قوانین پیچیده هستند و تنها با کمک گرفتن از بهترین وکیل تبریز می توانید از پس آن بر بیایید، همچنین می توانید با مراجعه به سایت وکیل چی (vakilchi.com)، از مطالب آن استفاده مفید داشته باشید. در ادامه 5 نکته طلایی برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید، را برای شما تهیه کرده ایم و سعی داشته ایم اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، در ادامه همراه ما باشید.

5 نکته طلایی برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید!

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری فردی است که بعد از گذراندن دوره تحصیلات دانشگاهی، در آزمون کانون وکلای دادگستری، در رقابت سنگین و نفس گیر موفق به اخذ معدل و ترازی می شود که در بین رقبای متعدد، بتواند به عنوان کار آموز وکالت پذیرفته شود.

بهترین وکیل زنجان در طی 18 ماه کارآموزی را می گذراند و با قبولی در آزمون های کتبی و شفاهی، در نتیجه مراسم تحلیف برگزار می شود و با ادای سوگند فرد متقاضی، موفق به اخذ مدرک پایه یک دادگستری می شود.

انواع وکالت به چند دسته تقسیم می شود؟

وکالت به موارد زیر تقسیم می شود:

وکالت مطلق: در این نوع وکالت، موکل وکالت امور خود را به وکیل می سپارد وکیل اجازه انجام دادن همه امور مربوط به آن را دارد. در وکالت مطلق بهترین وکیل پایه یک دادگستری محدودیتی برای حق تصرف و اعمال وکالت و نمایندگی در اموال موکل را ندارد. این وکالت شامل امور اداری و مالی می باشد.

وکالت مقید: در این نوع وکالت با توجه به عقد قرارداد، وکیل امور خاص و معینی را که موکل طی عقد قرارداد به او سپرده را بررسی کرده و انجام می دهد و فقط اختیار انجام موارد تعیین شده در وکالت نامه را دارد.

وکالت تام الختیار: در وکالت تام الختیار، وکیل برای انجام هر کدام از امور و موارد مشخص شده به او، نیازی به کسب اجازه از موکل ندارد.

وکالت نامه محضری: این نوع وکالت در دفاتر اسناد رسمی، به طور رسمی، همچنین با حضور طرفین( وکیل و موکل) و با احراز هویت از طرف سردفتر تنظیم می شود و به ثبت می رسد.

وکالت معاضدتی: وکالت معاضدتی وکالتی است که در امور حقوقی از طرف کانون وکلا، طبق قوانین مرتبط به آن، به وکیل دادگستری ارجاع داده می شود. در این نوع وکالت، لازم است وکیل پروانه معتبر وکالت دادگستری را دارا باشد.

انواع وکالت به چند دسته تقسیم می شود؟

5 نکته عالی برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید!

امروزه به علت به وجود آمدن مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، لازم است برای دفاع از حق خود و پایمال نشدن آن از یک وکیل خوب کمک بگیرید. دقت کافی در انتخاب وکیل باعث می شود تا حق تان را به درستی بگیرید، چرا که وکیل با استفاده از تجربه و تخصص خود بهترین راهکار را برای شما در نظر میگیرد. در ادامه 10 نکته مهم برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید، را برای شما شرح داده ایم:

  • تخصص و تجربه

برای انتخاب وکیل لازم است تخصص و تجربه او را در نظر داشته باشید و به دنبال وکیلی باشید که تخصص کافی برا رسیدگی به پرونده شما را داشته باشد، چرا که این موضوع می تواند تا حد خیلی زیادی باعث پیروزی شما در پرونده تان باشد.

  • مهارت بالای اجتماعی و ارتباطی

دارا بودن این مهارت برای یک وکیل بسیار قابل اهمیت می باشد و نداشتن مهارت کافی اجتماعی، به این معناست که وکیل در روند پرونده در دادگاه و متقابل قاضی به درستی نمی تواند از حق موکل دفاع کند و نتیجه پرونده رضایت بخش نخواهد بود. مهارت اجتماعی وکیل تنها شامل گفتار نیست بلکه شامل تحت تاثیر قرار دادن دادن دادگاه، همچنین مهارت و توانایی در نوشتن لایحه برای موکل نیز، می باشد. در نتیجه لازم است به این نکته توجه داشته باشید.

  • قدرت تحلیل

از دیگر مواردی که وکیل بایستی آن را پرورش بدهد مهارت تجزیه و تحلیل می باشد. به وسیله قدرت تحلیل بالا وکیل می تواند مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کند و مقصود خود را به درستی به گوش قاضی برساند، در نتیجه می تواند بر روی نظر دادگاه تاثیر مثبت بگذارد و حق موکل را بگیرد. قوانین کشور در بسیاری از موارد در شرایط دست خوش ابهام و سکوت می باشد، بنابراین یک وکیل مناسب بایستی این موارد را درک کرده و با تجزیه و تحلیل درست رای پیروزی را بستاند.

  • برخورد خوب و محترمانه

از جمله 5 نکته برای انتخاب وکیل خوب که باید بدانید، حسن خلق وکیل می باشد، یک وکیل خوب بایستی علاوه بر داشتن مهارت بالا در کار، دارای اخلاق حرفه ای و محترمانه در مقابل دادگاه و موکل خود نیز باشد، چرا که این ویژگی باعث می شود روند پرونده بهتر پیش برود.

  • امانت داری

از جمله ویژگی های بارز یک وکیل خوب، امانت داری او می باشد، وکیل شما بایستی مواردی را که با او در میان می گذارید و اطلاعات شما را به امانت نزد خود نگه دارد و حتی بعد از پایان پرونده، اسرار شما را نزد دیگران افشا نکند.

تفاوت وکیل دادگستری و مشاور حقوقی

از جمله نکاتی که برای انتخاب وکیل بایستی بدانید، تفاوت بین مشاور حقوقی و وکیل می باشد. اولین تفاوت آن این است که فارغ التحصیل رشته حقوق در همه مقاطع قادر به انجام فعالیت در شرکت، سازمان های دولتی و خصوصی به عنوان مشاور حقوقی می باشد، اما وکیل دادگستری بایستی در آزمون وکالت قبول شود و موفق به اخذ پروانه وکالت دادگستری شود.

وکیل حقوقی دارای پروانه وکالت است و با مراجعه به دادگاه ها می تواند از حقوق موکل خود دفاع کند ولی مشاور حقوقی قادر به حضور در دادگاه نیست و با توجه به دانش خود در زمینه مسائل حقوقی، می تواند مشاوره های لازم در این زمینه را به موکل بدهد.

حوزه های تخصصی وکیل دادگستری

وکیل شما بایستی در زمینه پرونده و درخواست شما دارای تخصص و دانش کافی باشد، زیرا این امر باعث می شود پرونده شما روند بهتری را طی کند، به صورت کلی می توان تخصص های وکلا را در 5 حوزه زیر مشاهده کنید.

  1. وکیل مسائل حقوقی
  2. وکیل مسائل کیفری
  3. وکیل شرکت ها
  4. وکیل حقوق خانواده
  5. وکیل امور ثبتی و ملکی

حوزه های تخصصی وکیل دادگستری

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفتیم انتخاب وکیل مناسب برای پرونده تان یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید، چرا که یک وکیل خوب می تواند در گرفتن حق تان و اخذ رای پیروز در دادگاه به شما کمک بسزایی کند و نتیجه پرونده رضایت بخش باشد. از شما سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد، می توانید از طریق سایت وکیل چی( vakilchi.com) با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها