تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 آگوست 2021 - 0:38
کد خبر : 72328

75 درصد واحدهای صنعتی در اردبیل فعال است/احیای 40 واحد در شهرک‌های صنعتی اردبیل

75 درصد واحدهای صنعتی در اردبیل فعال است/احیای 40 واحد در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل 75 درصد واحدهای صنعتی فعال است. محمد اهلی روز چهارشنبه 20 مرداد در آستانه روز حمایت از صنایع کوچک در اردبیل و در بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار

75 درصد واحدهای صنعتی در اردبیل فعال است/احیای 40 واحد در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل 75 درصد واحدهای صنعتی فعال است.

محمد اهلی روز چهارشنبه 20 مرداد در آستانه روز حمایت از صنایع کوچک در اردبیل و در بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: صنایع کوچک شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در ارتقای تولید ناخالص و ارزش افزوده نقش به سزایی را دارند و در کنار آن در ایجاد ظرفیت‌های اشتغال گام‌های جدی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل 95 درصد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند، خاطرنشان کرد: در این واحدها اشتغال ایجاد شده زیر 50 نفر است که سعی داریم با حمایت همه جانبه از صنایع کوچک امید به کارآفرینی و تولید روزافزون را ایجاد کنیم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه در 20 شهرک و ناحیه صنعتی استان یک هزار و 400 قرارداد به امضا رسیده است، گفت: 650 واحد صنعتی در حال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال شده و مابقی واحدها نیز در مرحله احداث و نصب و راه‌اندازی سوله و ماشین‌آلات، فنداسیون و مراحل احداث ساختمان هستند.
اهلی بیان کرد: نمونه موفق این واحدها مجموعه فرآوری مرغ و بسته‌بندی پای مرغ است که عمدتا با نگاه صادرات محور به کشورهای مختلف به ویژه چین صادر می‌شود.
وی ادامه داد: با همراهی اصحاب رسانه از واحد صنعتی پخت کاشی که عمدتا با نگاه صادرات محور فعالیت می‌کند بازدید انجام شد که ظرفیت اشتغال آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به برگزاری تورهای رایگان داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاران حاضر در شهرک‌های صنعتی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره و تصریح کرد: 75 درصد واحدهای صنعتی حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل فعال است و 25 درصد راکد و یا نیمه تعطیل می‌باشند.
اهلی افزود: سال گذشته در مجموع با تلاش و پیگیری‌های انجام شده 35 واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که تا پایان امسال نیز قرار است 40 واحد به این مجموعه اضافه شوند.
وی ادامه داد: در چهار ماهه امسال 15 واحد از مجموع واحدهای راکد و تعطیل شده صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از آب، برق، گاز، ارتباطات، تصفیه‌خانه فاضلاب و … را در شهرک‌ها ونواحی صنعتی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به فرسودگی برخی از معابر و خیابان‌های شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک صنعتی شماره یک و دو اردبیل از سال گذشته آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر شروع شده است.
اهلی گفت: به دور از نگاه فنی ما سال گذشته 11 خیابان شهرک صنعتی شماره دو اردبیل را آسفالت و امسال نیز عملیات مرمت و بازسازی با سرعت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل نیز هم در دو باند ورودی و خروجی و هم خیابان‌ها و معابر عملیات آسفالت‌ریزی در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در مورد احداث مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل خاطرنشان کردک این پروژه با پیشرفت 70 درصد در حال انجام است و با تکمیل بخش ابنیه تا یک ماه آینده نصب تجهیزات و امکانات فنی شروع می‌شود که امیدواریم تا آخر آذرماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.
اهلی اضافه کرد: شرکت‌های خدماتی وظیفه نظافت و توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی را برعهده دارند که در این زمینه باید به وظایف خود با دقت و درستی عمل کنند.
در این بازدید خبرنگاران از مجتمع صنایع غذایی آیدا گستر ایرانیان با 10 سال سابقه تولید در زمینه محصولات پروتئینی به ویژه بسته‌بندی مرغ با اشتغال 200 نفر و تولید ماهانه 250 تن محصول و صادرات به کشورهای مختلف بازدید کردند.
به گفته ترابی مدیریت این مجتمع صنایع غذایی تولیدات متنوع این کارخانه با استانداردهای مناسب روانه بازارهای بین‌المللی می‌شود که حتی به رغم شرایط سخت تحریم و کرونا سعی بر این است تا محصولات تولید شده صنایع غذایی آیدا گستر در بازارهای داخلی و خارجی خودی نشان داده و به پشتوانه علم، تخصص و تبحر انواع تولیدات این کارخانه با برند خاص وارد بازار فروش شود.
همچنین خبرنگاران در این بازدید با حضور در کارخانه تولید و فرآوری سرامیک آرتانوین سرام در جریان روند تولید محصولات این کارخانه قرار گرفتند.
ودود حیدری مدیرعامل این کارخانه اظهار کرد: محصولات این کارخانه به کشورهای حوزه CIS به ویژه عراق، روسیه، گرجستان، باکو پاکستان و … صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه آرتاسرام نوین با تولید ماهانه 20 هزار مترمربع و سالانه 240 هزارمترمربع کاشی و سرامیک 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
در انتهای این بازدید از مدیرن عامل دو کارخانه آیدا گستر ایرانیان و آرتا سرام نوین با اهدای لوح تقدیر همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک تقدیر شد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها