تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آگوست 2021 - 22:50
کد خبر : 3474

آغاز موج پنجم کرونا در لرستان

آغاز موج پنجم کرونا در لرستان

 رئیس نظام پزشکی خرم‌آباد از آغاز موج پنجم کرونا در لرستان خبر داد. دکتر علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در چند روز اخیر، موج پنجم بیماری ناشی از ویروس کرونا به شدت در سراسر کشور و لرستان شیوع پیدا کرده و متاسفانه موجب فوت روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از هم میهنان شده

آغاز موج پنجم کرونا در لرستان

 رئیس نظام پزشکی خرم‌آباد از آغاز موج پنجم کرونا در لرستان خبر داد.

دکتر علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در چند روز اخیر، موج پنجم بیماری ناشی از ویروس کرونا به شدت در سراسر کشور و لرستان شیوع پیدا کرده و متاسفانه موجب فوت روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از هم میهنان شده که این امر فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر ابتلا در لرستان به این بیماری گزارش می‌شود و علیرغم تلاش حداکثری پزشکان و مجموعه کادر درمان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان، متاسفانه امکانات موجود در مراکز درمانی برای این حجم از مراجعین مکفی نبوده و لذا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی مردم اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.

رئیس نظام پزشکی خرم‌آباد اضافه کرد: با توجه به خستگی فزاینده سربازان خدوم مردم در سنگر بهداشت و درمان در روزهای اخیر، به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام سلامت از عموم مردم تقاضا دارم نسبت به اهمیت رعایت موارد زیر جهت حفظ جان خود و عزیزانشان توجه ویژه کنند.

مردم از حضور در خارج از منزل جز در موارد ضروری به شکل جدی اجتناب  کنند

شیخی با بیان اینکه مردم  از حضور در خارج از منزل جز در موارد ضروری به شکل جدی اجتناب کنند، تاکید کرد: شهروندان لرستانی اصول و الزامات حفاظت فردی شامل استفاده از ماسک، شست وشوی مرتب و مکرر دستها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اجتماعات و محیط های شلوغ و سربسته در شرایط فعلی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: همچنین در ایام عزاداری و ماه محرم تلاش شود نذورات به شکل مواد غذایی خشک یا خام توزیع  و از توزیع چای و شربت خودداری شود.

این پزشک عمومی افزود: از دسته‌روی و حرکت در مراسمات سینه‌زنی و زنجیرزنی اجتناب شود و مراسمات عزاداری در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک توسط عزاداران برگزار شود.

رئیس نظام پزشکی خرم‌آباد با تاکید براینکه  مردم از برگزاری مراسمات ترحیم و تدفین اجتناب  و در شرایط فعلی از حضور و تردد در آرامستان‌ها خودداری کنند، تصریح کرد: از حضور درتمامی باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی و مسابقات ورزشی خودداری شود.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت تمام رستوران‍‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها صرفا به شکل بیرون‌بر صورت گیرد.

بیماران کرونایی به منظور ویزیت برای حضور در مطب‌های پزشکان ازدحام نکنند

شیخی با بیان اینکه بیماران به منظور ویزیت برای حضور در مطب‌های پزشکان ازدحام نکنند و با توجه به نوبت‌دهی سر ساعت در محل حضور یابند، تصریح کرد: همچنین افرادی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند راس ساعت و نوبتی که به آنان اعلام شده در محل حضور یابند و از تجمع بپرهیزند.

رئیس نظام پزشکی خرم‌آباد بیان کرد:  برنامه‌ریزی جهت مراجعه به سازمان ها و ادارات  (اعم از خصوصی و دولتی) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به گونه‌ای که تعداد افراد حاضر در سالن‌های انتظار قابل کنترل و مدیریت باشد صورت گیرد و  سعی شود تا حد امکان کارهای اداری و سازمانی به صورت غیرحضوری و از طریق پورتال‌های مربوطه پیگیری شود.

بیم آن می‌رود در روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی جامعه اختلال جدی ایجاد شود

وی با تاکید از اینکه مردم از تردد بین شهری به شکل جدی اجتناب کنند، خاطر نشان کرد: برای تهیه اقلام مورد نیاز و مایحتاج خانوار تا حد امکان روش‌های خرید اینترنتی جایگزین حضور در فروشگاه‌ها شود.

این پزشک عمومی بیان کرد: با توجه به آمار فزاینده شمار مبتلایان بین جامعه پزشکی و پرستاری و کادر درمانی، بیم آن می‌رود که در روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی جامعه اختلال جدی ایجاد شود و این موضوع اهمیت رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی را دو چندان می‌کند.

شیخی گفت:  از همکاری همه مردم تشکر می‌کنم و از مسئولین  قوه قضاییه و نیروی انتظامی می‌خواهیم نسبت به برخورد قاطع با خاطیان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی مردم حداکثر همکاری را داشته باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها