تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 2:28
کد خبر : 4333

نجات جان کوهنورد گرفتار در دیواره قله کول جنو اشترانکوه

نجات جان کوهنورد گرفتار در دیواره قله کول جنو اشترانکوه

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: پس از ١١ ساعت تلاش جان کوهنورد گرفتار در دیواره قله کول جنو اشترانکوه نجات یافت. صارم رضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت EOC  مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد در دیواره های قله کول جنو اشترانکوه

نجات جان کوهنورد گرفتار در دیواره قله کول جنو اشترانکوه

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: پس از ١١ ساعت تلاش جان کوهنورد گرفتار در دیواره قله کول جنو اشترانکوه نجات یافت.

صارم رضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت EOC  مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد در دیواره های قله کول جنو اشترانکوه بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا فراخوان شدند.

وی ادامه داد: یک تیم دو نفره بدون وجود راهنما جهت صعود به قله کول جنو از روستای کمندان به مقصد قله صعود می کنند متاسفانه یکی از کوهنوردان به علت عدم آشنایی با منطقه وارد یک مسیر صعب العبور شده و در آنجا گرفتار می شود.

رضایی افزود: دو تیم تخصصی جمعیت هلال احمر پس از گرفتن موقعیت مکانی کوهنورد گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: با توجه به اینکه فرد گرفتار شده از لحاظ روحی در وضعیت بسیار بدی قرار داشت تیم پشتیبان و حمایت روانی مستقر در پایگاه اشترانکوه جمعیت هلال احمر ازنا حمایت های روانی لازم را به ایشان ارائه دادند.

وی افزود: تیم‌های اعزامی در کمترین زمان ممکن علیرغم  صعب العبور بودن مسیر خود را به کوهنورد گرفتار رسانده و پس از نصب چندین کارگاه فنی او را به پایین دست دیواره انتقال داده و از آنجا تا پناهگاه کول جنو وی را همراهی کردند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها